pühapäev, 15. jaanuar 2017

Rally Alūksne

Rally Alūksne toimus 13.-14. jaanuaril, see ralli on osa nii Eesti kui ka Läti meistrivõistluste sarjast ja oli ühtlasi ka I etapp 2017.aastal. Ralli üldpikkus oli 282,45 km, lisakatsete pikkuseks 95,96 km, kokku sõideti 10 lisakastet, pinnaseks millel sõitma pidi oli lumi ja jää. Kokku startis rallil 83 võistluspaari.
13. jaanuaril sõideti kokku 3 kiiruskatset, mille järel olid võistlust juhtimas Kalle Rovanperä-Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5), kelle edu Nikolay Gryazini - Yaroslav Fedorovi (Škoda Fabia R5) ees oli +35,87 ning parimate eestlastena lõpetasid reedese avapäeva Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees +53,43 sekundit.

14. jaanuaril jäi sõitjatel sõita veel 7 kiiruskatset, neist pikim 14,79 km ehk SS10, mis oli ka ralli viimakseks katseks ehk Powerstage-iks. Rally Alūksnelt noppisid kõik katsevõidud ja powerstage maksimumpunktid Kalle Rovanperä-Risto Pietiläinen, kes olid ka Rally Alūksne võitjad. Ralli teisele kohale jäid Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov, ralli lõpuks lahutas neid esimesest kohast +1,38,03 sekundit. Eestastest  parimat tulemust näidanud Ranno Bundsen-Robert Loštšenikov, saavutasid rallil kolmanda koha ning neid jäi esimesest kohast lahutama +3,12,28 sekundit.


Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse 4WD EMV1 klassis läks hooaja avaetapi klassivõit  Gryazin – Fedorovile, kelle edu  Bundseni – Loštšenikovi ees oli +1:34.25 sekundit. Kolmas koht läks  lätlastele Edijs Bergmanis - Edgars Grīns-ile (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha +3:12.28.


Absoluutarvestuse 2WD EMV2 klassi parimad olid Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks. Klassi teised olid Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2), kes jäid lätlastest maha +1:40,06. Meistrivõistluste esimese etapi lõpetasid oma klassi kolmandana Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes jäid Ojaperv - Talvelvest maha vaid 1,46 sekundiga.



EMV4 (E12) klassi autode arvestuse klassivõidu said Bundsen – Loštšenikov, kelle järel said teise koha Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo IX) +01:24,39. Kolmandad olid Guntis Lielkājis - Ivars Grošus (Mitsubishi Lancer Evo IX),kes kaotasid teisele kohale vaid 0.34 sekundit


Klassi EMV5 võtsid klassivõidu Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Teisele kohale jäid said teise koha Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R) +01:23,35. Klassi kolmandad olid Petr Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T) +02:50,70. 




Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode klassi EMV6 etapi parimad olid Sesks – Mālnieks, kelle järel said teise koha Ojaperv – Talve  +01:40,06 ning kolmandad olid Poom – Järveoja +01:41,52. 

Rahvusliku E-rühma klassis EMV7 (E11), võtsid hooaja esimese klassivõidu Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3), teisele kohale jäid Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3), neid lahutas esimesest kohast 44,57 sekundit. Rohkem lõpetajaid selles klassi polnud. 

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi EMV8,  said lumises Alūksnes kõige parema tulemuse, Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI). Klassi teised olid  Alari Sillaste - Arvo Liimann (AZLK 2140), kes pärast avapäeva käigukasti rikke tõttu katkestamist rally2 süsteemis uuesti rajal olid. Klassi esimestele  kaotasid mehed +17:42,06.  

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, sõitsid parima tulemuse välja Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teised olid Vaido Tali - Taavi Udevald (VAZ 2105 VFTS) +04.03,83. 

Rallil sõitnud 84-st võistluspaarist jäi rallil lõpuks alles 66. 

Video: Momendid Rally Alūksnelt


Fotod: Pille Russi







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar