2017 aasta rallihooaeg on alanud!
Lõpuks on see käes. Kauaoodatud 2017.aasta WRC hooaja esimene etapp on peetud ning paljud küsimused said vastuse, kuid samas väga küsimusi tekkis veel juurde.
Kas neljakordne maailmameister Sebastien Ogier jätkab sealt, kus eelmine aasta pooleli jäi Volkswageniga? Kas uus Toyota suudab teistele konkurentsi pakkuda? Kuidas suudab uue Ford Fiesta WRCga meie oma rallisõitja Ott Tänak hakkama saada? Võib öelda, et nendele küsimustele saime vastuse peale esimest etappi, kuid võib ka öelda, et selget pilti me ikkagi veel luua ei saa. Ei saa ka me veel uusi WRC autosi omavahel võrrelda, kuna lõpptulemustest leiame kõrgel viiendal kohal lõpetanud Craig Breen'i, kes sõitis ju eelmise aasta Citroen DS3 WRCga. 380 kilomeetrit pikk Monte-Carlo ralli oli vaid soojendus algavale WRC hooajale.
Video: Monte-Carlo ralli
Monte-Carlo näitas enda dramaatilisust juba ralli esimesel katsel
Monte-Carlo algas väga dramaatiliselt. Esimese katse said läbida vaid kaks autot, kui tuli teade, et rajal on juhtunud õnnetus,Hyundai sõitja Hayden Paddoniga. Paddon ja tema kaardilugeja John Kennard paiskusid kiires vasakkurvis teelt välja, tabades ka seal olnud fotograafi. Kuna ohus oli inimelu, siis katse ka peatati ning hiljem tühistati. Pikalt oli kannatanu seisund ja olukorra tõsidus ebaselge, kuid paar tundi peale õnnetust tuli ka teade, et prantsuse fotograaf on saadud vigastustesse haiglas hukkunud. Tegemist oli väga õnnetu juhtumiga ning see näitas et autosport võib olla väga julm. Kuigi ekipaazi Paddoni ja Kennardiga oli kõik korras, otsustas meeskond ja sõitjad rallit mitte jätkata, mis on ka mõistetav otsus nende poolt.
Video: Hayden Paddoni väljasõit esimesel kiiruskatsel
Uus auto, uus võistkond – TOYOTA
Kui vaadata lõpptulemusi, siis leiame seal teisel kohal Toyota Yaris WRCga sõitvad Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila. Võiks ju statistika põhjal öelda, et Toyota on teinud uskumatu alguse. Ütlesid nad ju isegi, et poodiumi kohad tulevad eesmärgiks alles hooaja teises pooles, kui on juba piisavalt kogemusi uue autoga, kuid poodium juba esimesel etapi- uskumatu algus Toyota poolt. Siiski tuleb tunnistada, et Monte-Carlo ralli ei näita auto tegelikke võimeid ning siiski tuleks natuke oodata, et saada õiget pilti uuest Toyotast.
Video: Toyota Yaris Monte-Carlo rallil
Ott Tänak- palju ebaõnne, kuid ikka poodiumil
Ott Tänak uue kaardilugeja Martin Järveojaga näitas ülimat küpsust ja stabiilsust. Nagu ka Otti tiimi boss Malcolm Wilson ütles, et Ott Tänakul on aeg juba enda kogemusi rakendada. Seda ka Ott suurepäraselt tegi. Kuni viimase päevani püsis Ott teisel kohal. Teda edestas vaid valitsev maailmameister ja tiimikaaslane Sebastien Ogier. Enne viimast võistluspäeva näis, et M-Sport võtab siit rallilt kõik, mis võtta annab. Paraku aga nii ei läinud. Taaskord saime kinnitust, et autospordis on kõik võimalik, eriti Monte-Carlos. Viimase võistluspäeva esimesel katsel selgus, et Ott Tänaku Ford Fiesta WRC teeb väga imelikku häält ning ka kiirus pole see, mis olema peaks. Kui Ott jõudis katse lõppu, ütles ta ka ise, et auto mootor ei tööta korralikult ning nad proovivad teha, mis teha annab. Paraku ei suutnud eestlased autot korda teha ning seetõttu tuli kolm viimast katset sisuliselt poole nõrgema mootoroiga läbi sõita. See kukutas enne viimast katset Ott Tänaku teiselt kolmandaks ning näis, et viimane katse kukutab ta ka poodiumi kohalt välja. Siiski näitasid Tänak/Järveoja, milleks nad on võimelised ning sõitsid katse teise poole 30 sekundit kiiremini, kui neid ohustanud Dani Sordo. Pingutus oli seda väärt ning lõpptulemuseks Sebastien Ogieri ja Jari Matti Latvala järel kolmas koht, mis näitas, et konkurentidel tuleks meie ekipaazil silm peal hoida.
Video: Ott Tänak Viimasel katsel
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar